Benefiti vode za organizam

Svi smo čuli koliko je obična voda zdrava za naš organizam i koliko nam stručnjaci savetuju da je pijemo što više. Naše telo sastoji se od preko 60 odsto vode, te je adekvatan unos tečnosti presudan za njegovo normalno funkcionisanje, naročito leti kada se više znojimo.

Čista pijaća voda ne samo utoljava žeđ, već ima brojne benefite za zdravlje. Poboljšava varenje, čisti organizam od toksina, smanjuje rizik od raka bešike i produžava zdravlje i mladost naše kože. Danas ćemo saznati koliko vode i kako treba da je pijemo svaki dan.

Alehandro Junger, poznati kardiolog, nutricionista i stručnjak za detoks tvrdi da često mešamo osećaj gladi i žeđi. Signal dehidracije organizma greškom doživljavamo kao glad. Kada ste gladni, prvo popijte vodu i uverite se da je organizam zadovoljio tu potrebu. Junger smatra da treba da pijemo vodu pre svakog osnovnog obroka (doručak, ručak i večera), po mogućnosti 30 minuta pre obroka. Tada tečnost stiže do želuca i priprema ga za usvajanje ostale hrane.

“Što više vode pijete, više energije imate, a mentalno ste bolje fokusirani. Voda smanjuje rizik nekontrolisanog konzumiranja hrane i pomaže izbacivanju toksina iz organizma. Probajte da pijete 12 čaša vode tokom 7 dana i osetićete kako čak toliko mala promena može da poboljša vaše zdravstveno stanje” – kaže on.

Mnogi stručnjaci se slažu i oko toga da je prva stvar koju ujutru treba da unesemo u naš organizam je čista voda. Pijenje vode na prazan stomak čisti vaše debelo crevo, što olakšava apsorpciju hranjivih materija u organizam. Pored toga, unos vode podstiče čiščenje krvi od toksina i proizvodnju nove krvi. Dovoljan unos čiste vode doprinosi mršavljenju jer ubrzava metabolizam. Voda neophodna je i za uspostavljanje ravnoteže limfnog sistema koji je ključan za vršenje svakodnevnih telesnih funkcija, balansiranja telesne tečnosti i borbu sa raznim infekcijama.

Mnogim ljudima je teško da piju nekoliko litara vode dnevno, pogotovo ako nisu pre toga imali naviku da uopšte piju vodu. Ali najbitnije je da se setite da treba da popijete vodu. Možete za početak da navijete alarm na telefonu da vas 2-3 puta dnevno podseća na vodu. Ili zalepite papirić-podsetnik na monitor ili frižider. Nemojte da se opterećujete brojkama. Neka za početak to bude litar vode ili litar i po. Bitno je krenuti, makar i malim koracima.

Ne treba  čekati dok osetite žeđ – to znači da je vaš organizam već dehidriran.

Količina vode koja je neophodna za ispravan rad organizma je različita i zavisi od pola, uzrasta, zdravstvenog stanja, spoljašnje temperature i fizičke aktivnosti.

Na osnovu brojnih istraživanja, nutricionisti zaključuju da se optimalan dnevni unos  vode treba da iznosi 4-7 čaša za žene i 6-11 čaša vode za muškarce. Leti kada se puno znojimo treba da unosimo više tečnosti, a zimi možemo i manje.

OSNOVNA PRAVILA OKO UNOSA VODE

  • Svako jutro popijte 1-2 čaše mlake vode sa dodatkom soka limuna. Mlaka voda pokreće vaš metabolizam i priprema organizam za varenje hrane tokom dana, dok limun ima alkalno dejstvo na organizam. Pored toga, voda sa limunom doprinose mršavljenju, izbacuje toksine i čisti krv.
  • Pijte jednu čašu vode pre doručka, ručka i večere.
  • Nemojte da pijete vodu tokom obroka ili odmah posle obroka. Voda razblažuje želudačnu kiselinu i povečava vreme varenja.
  • Ako ste ogladneli, prvo popijte vodu.
  • Pijte vodu pre fizičke aktivnosti, malim gutljajima u toku iste i posle.
  • Povečavajte količinu vode ako ste se prehladili ili razboleli.
  • Pijte vodu ako vam se spava ili osećate umor. Voda doprinosi osećaju svežine.
  • Uvek držite veliku čašu ili flašu vode na radnom stolu.
  • Voda je ukusnija ako dodate sok limuna, komadiće krastavca ili listove sveže nane ili bosiljka. Leti u vodu možete dodati sveže bobičasto voće.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *