Nove navike za zdraviji život

Kao i svaki put, na početku godine, dajemo sebi obećanja da ćemo početi zdrav život. Ako ne „od nove godine“, onda tražite novi datum ili novi ponedeljak od koga ćete da se hranite zdravo, počnete da se bavite sportom, prestanete da pušite… i dalje se ništa ne događa. Ostaju samo obećanja, jer se plašimo da se pokrenemo i da promenimo navike.

Međutim, prave promene ne dešavaju se za jedan dan. Ne možemo odjednom da postanemo zdraviji, mršaviji, energičniji, ako prethodnih godina nismo obraćali pažnju na to kako se hranimo i kakav način života vodimo.

Danas smo vam spremili nekoliko navika koje ne iziskuju mnogo napora i velikih promena, ali će vam svaka od njih sigurno poboljšati kvalitet života. Neka to budu prvi mali koraci koji će vas dovesti do većih promena.

Ali počnite danas!

1. Odaberite jednu zdravu aktivnost koju ćete raditi svaki dan, počev od danas. To može da bude kompleks joga položaja, trčanje ili zeleni smuti ujutru. Vaš zadatak je da se barem malo pokrenete. Videćete da će čak jedna redovna aktivnost biti dovoljna da uspostavite novi ritam. Samo nemojte da se predajete pre vremena! Dajte sebi obećanje da ćete uraditi barem nešto jedno, a onda ćete videti.

Zatim počnite da dodajete po 2-3 zdrave navike nedeljno.

Ključ uspeha je upornost, redovnost i umerenost.

Nemojte da se trudite da odmah iz korena promenite svoj život. To će vas dovesti do stresa i osećaja krivice ako preskaćete zdrave aktivnosti.

2. Pijte mlaku vodu sa limunom svako jutro, čim ustanete s kreveta. Počnite od četvrtine limuna, kasnije možete povećavati količinu limunovog soka. Možete dodati i ¼ kašičice kurkume.

Mlaka voda pokreće vaš metabolizam i priprema organizam za varenje hrane tokom dana, dok limun ima alkalno dejstvo na telo. Pored toga, voda sa limunom doprinose mršavljenju, izbacuje toksine i čisti krv. Zbog toga poboljšava se celokupno stanje organizma i kože. Vitamin C iz limuna puni vas energijom, jača imunitet i pomaže organizmu da se izbori sa negativnim spoljnim uticajima.

3. Nemojte da pijete uz jelo. Poželjno je popiti čašu vode 30 minuta pre obroka. Tečnost koju unosite u toku ili odmah nakon obroka, razblažuje želudačnu kiselinu što povečava vreme varenja. Ako jedite dovoljno svežeg povrća, nećete imate potrebu da pijete tokom ručka, jer ćete uz sočno povrće dobijati dovoljno tečnosti. Ako ste se navikli da pijete posle jela, trudite se da sačekate barem pola sata.

4. Izbacite gazirane i slatke industrijske napitke. Zauvek zaboravite na koka-kolu. Pored šećera i kofeina, u njenom sastavu su: E155, E290, kao i E338 – fosforna kiselina koja ispira kalcijum iz organizma i može da dovede do nastanka kamena u bubregu. Sigurno ste videli brojne eksperimente koje pokazuju da je koka-kola odlično sredstvo za čišćenje u vašoj kući. Bolje je upotrebite u tu svrhu.

Pakovani voćni sokovi u svom sastavu skoro pa nemaju voća, ali su zato puni šećera i aditiva.

5. Pijte više čiste vode. Za mnoge ljude popiti 2 litre vode tokom dana je nemoguć zadatak. Samo počnite da pijete više i da se setite ove „obaveze“ tokom dana. Možete da zalepite stiker na monitor ako radite u kancelariji ili na frižider kod kuće. Što više vode pijete, više energije imate, a mentalno ste bolje fokusirani.

Voda smanjuje rizik nekontrolisanog konzumiranja hrane i pomaže izbacivanju toksina iz organizma. Ako ne volite ukus obične vode, dodajte sok limuna, komadiće krastavca ili listove sveže nane ili bosiljka. Ako nemate naviku da pijete vodu, nemojte da terate sebe da odmah pijete 2 litre. Neka to bude litar za početak.

6. Prestanite da grickate između obroka. Jedite samo kada je prethodni obrok svaren. U proseku, između obroka treba da prođe 3 do 6 sati. Ako grickate nešto u pauzama između, dodatno opterećujete digestivni sistem i vaš organizam ponovo troši energiju na varenje hrane. Zbog toga, možete da osećati manjak energije u toku dana. Takođe, za grickalice najčešće biramo nezdrave namirnice, pa samim tim unosimo dodatne kalorije.

7. Koristite samo hladno ceđena biljna ulja. Ona sadrže esencijalne masne kiseline koje naš organizam ne može da proizvede sam. Ali najbolje je koristiti takva ulja u salatama.

Za kuvanje, pečenje i prženje odaberite kokosovo ulje ili prečišćeni puter gi. To su najzdravije masnoće za kuvanje jer ne oksidiraju tokom termičke obrade i dobro izdržavaju visoke temperature. Kokosovo ulje ima veliku nutritivnu vrednost i bogato je laurinskom kiselinom koja ima snažno antivirusno i antibakterijsko dejstvo.

8. Zamenite belo rafinisano brašno na integralno pšenično, ražano, speltino ili heljdino brašno. Belo brašno je uzrok mnogih problema. Izaziva skok insulina u krvi što dovodi do skladištenja masnoća, a kao rezultat – viška kilograma. Pored toga, usporava varenje i metabolizam, može da bude uzrok glavobolje, kožnih problema, upalnih procesa u telu i ozbiljnijih bolesti.

Tokom obrade belog brašna gubi se veći deo nutrijenata iz zrna, dodaju mu se veštački aditivi i hemikalije.

U Flori vas čeka veliki izbor integralnih žitarica, različitih vrsta brašna, kao i proizvoda od njega, među kojima su testenine, hleb, keksovi, slatkiše i drugo. Možete da jedite proizvode od speltinog, heljdinog, ražanog ili nekog drugog integralnog brašna bez brige za svoje zdravlje i liniju.

Iz naše ponude posebno izdvajamo heljdino brašno sa kamena, potpuno prirodno, kontrolisanog kvaliteta iz Kučeva koje se prodaje u eko pakovanju.

I za kraj još jedna vredna navika koja će vam pomoći na putu ka boljem životu.

Napišite vaš cilj i korake na putu do njega na papiru. Napišite kakve zdrave navike želite da uvedete u vaš život, a kojih želite da se rešite. Napravite listu namirnica koje želite da uključite u vašu ishranu i osmislite meni za narednu nedelju koji uključuje nove sastojke.

Počnite već danas i zapamtite: bilo koje prave promene rezultat su vašeg napora i stalnog kretanja napred… malim koracima.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *