10 načina kako lakše preživeti slavlja

U Srbiji zima je po tradiciji sezona slava i praznika, tokom kojih volimo da posećujemo prijatelje, rođake i da sami priređujemo bogatu trpezu.

Za većinu ljudi koji vode zdrav život, slave i ostale gozbe predstavljaju neprijatelje zdrave ishrane. Ulažete puno napora da se hranite zdravo, vežbate, a onda dođe Božić, rođendan ili slava i svi vaši napori padaju u vodu. Predjela (od kojih ste se već najeli), čorbe, glavna jela, pa za kraj kolači i torte… A na sve to još i alkohol! Ne možete da odbijete nova jela, već teško dišete, ali se u vašem tanjiru opet pojavljuje nešto ukusno…

Nekoliko jednostavnih koraka će vam pomoći da preživite bilo koju gozbu bez griže savesti.

1. Na dan gozbe umesto doručka popijte ceđeni sok ili smuti sa lisnatim povrćem ili začinskim biljem (spanać, peršun, celer, kelj, blitva i sl.). Takvi napici su odličan izvor vrednih enzima koji doprinose dobrom PH balansu organizma i pripremaju sistem varenja za predstojeće izazove. U toku dana pijte više vode, biljne čajeve ili čaj od đumbira.

2. Uradite jutarnje vežbe. Neka to bude joga, trčanje ili barem pešaćenje do mesta proslave. Što veća aktivnost, varenje će biti bolje. Ako ni to ne stižete, izdvojte barem 10 minuta za istezanje tela. Samo nekoliko jednostavnih vežbi istezanja prijaće vašoj kičmi, nogama i celom telu. Poboljšaćete sve procese u organizmu, a samim tim i varenje.

3. Pola sata pre gozbe popijte par čaša čiste vode, tople ili sobne temperature. Trudite se da ne mešate hranu i piće tokom ručka, jer to samo usporava varenje. Ako ste baš žedni, uzmite gutljaj vode, ali nemojte zalivati salate ili dezert sokovima ili gaziranim pićem.

4. Započnite ručak svežim povrćem i biljem. Ako na slavi prvo pojedete salatu od svežeg povrća, to će vam pomoći da lakše svarite sva ostala jela. Ovo je jedan od najlakših, ali vrlo efikasnih načina da poboljšate varenje.

5. Ukoliko je moguće, tokom ručka skrobaste namirnice (žitarice, mahunarke, testeninu, testa, krompir i bundevu) jedite odvojeno od proteina životinjskog porekla. Neka vaš izbor bude povrće u kombinaciji sa žitaricama i mahunarkama ili povrće sa mesom ili ribom. Sledeći principe pravilnog kombinovanja hrane, možete jesti veće porcije, a da pri tome zadržite osećaj lakoće u celom telu.

6. Ako pravite proslavu kod kuće, probajte da umesto uobičajnih jela spremite zdravije varijante. Danas možete naći toliko interesantnih i preukusnih zdravih recepata da zaista imate puno prostora za eksperimentisanje. Spremite više salata od svežeg povrća. Umesto krompira možete ponuditi prilog od pečenog u rerni povrća sa začinima, a hleb da izbacite skroz ili da ga ispečete sami. Pored toga što će vam trpeza biti zdravija, imate priliku da iznenadite goste i da širite svest o zdravoj hrani.

7. Ostavite voće za ujutru. Voće je odlična hrana, ali nikako nije u kombinaciji sa drugim jelima. Na žalost, kod nas se voće češto služi kao desert, što je velika greška. Ako ne želite da doživite neprijatan osećaj nadimanja stomaka i gasova, ostavite voće da bude ukras na stolu.

8. Dišite. Pre nego što tražite još jednu porciju glavnog jela, prebacite pažnju na disanje. Uradite nekoliko dubokih udaha i izdaha kroz nos. Vrlo moguće, da nakon toga ćete hteti da se malo prošetate ili odmorite, a ne da pojedete još nešto.

9. Kada se gozba završi ne žurite da se zavalite u trosed. Prošetajte do kuće. Pola sata kretanja je odlična pomoć punom želucu.

10. Ako ste ipak pojeli više nego možete da podnesete, narednog dana pomozite organizmu da se izbori sa jučerašnjim teretom. Nemoj kažnjavati sebe gladovanjem ili kilometrima na traci za trčanje. Pijte više vode sa limunom i čaj od đumbira. Doručkujte kasnije, kada zaista ogladnite. Jedite više povrća i obavezno šetajte na svežem vazduhu.

* * *

Poklanjamo vam i recept jednog odličnog detoks soka. Možete ga napraviti u sokovniku ili u blenderu, pa onda procediti. Za pripremu ovog soka možete koristiti bilo koji zeleniš. Zeleno lisnato bilje spada u najzdravije namirnice jer je izuzetno bogato antioksidantima, vitaminima i mineralima i doprinosi čišćenju celog organizma. Preporučujemo da počinjete svaki dan sa ovim sokom!

Sastojci:

  • 1 krastavac
  • 3 stablijke celera
  • Listovi kelja
  • 1/2 veze peršuna
  • 1/2 limuna
  • Šaka spanaća
  • Komadić svežeg đumbira

Ubacite sve sastojke u sokovnik ili blender. Ako koristite blender, možete dodati i malo vode, a onda dobro procedite kroz gazu ili cediljku. Ako sok ima previše jak ukus, moćete dodati i jednu zelenu jabuku.

* * *

Nadamo se da će vam naši saveti pomoći da se bolje provedite tokom prazničnih dana i da ostanete zdravi i vitki.

Ne zaboravite da je cilj proslava da budemo dobro raspoloženi, a ne da preterujemo sa hranom i pićem.

Flora vam želi srećne praznike!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *